Kontakt

Tveka inte att kontakta oss

  • Varför blir det expressfrakt?
    • För att hålla nere fraktpriserna till max har vi en slags zoning. Så om har t.ex postnummer 118 20 så har man standardfrakt ena dagen och nästa dag express och så fortsätter det så varannan dag. Detta för er skull så att det ska bli så effektivt och bra fraktpris som möjligt.

  • Kan jag byta leveransdag?
    • Inga problem du kan ändra som du önskar. Du loggar då in i ditt konto och makulerar nuvarande order som krediteras och så lägger du ordern på nytt så som du önskar. Du kan ändra leveransdatumet, lägga till och ta bort produkter så som du vill.

  • Jag har beställt en julgran med leverans idag och undrar vilken tid ni kommer?
    • Har du fått mail från oss? Kvällen innan får du alltid ett mail med estimerad leveranstid. Under leveransdagen får du två sms om en mer exakt leveranstid. I mailet kvällen innan finns även en länk till en webkarta där du i realtid kan följa granen hela vägen hem till dörren. Du som kund har full tillgång till all information som rör din leverans och ges möjlighet att redigera och komplettera leveransinformationen ända fram till dörren. Detta för att du ska känna dig delaktig med full kontroll över hur leveransen sker. Du måste ange en eventuell portkod i din beställning. Om du ej är hemma så ställer vi granen utanför din dörr och du får en avisering via sms av chauffören om att granen är levererad.

      Vid frågor gällande själva leveransen vänligen kontakta vår transportör Budbee på support@budbee.com.

  • Jag har beställt granhämtning och undrar när ni hämtar min gran?
    • Vi erbjuder granhämtning 4-15 januari 2017 i Stockholm och 6-10 januari i övriga städer. Dagen innan får du en avisering via sms och mail om din hämtning. Du kan välja vilken dag som passar bäst när du lägger din beställning.

      Vi uppmanar alla våra kunder att beställa denna tjänst. För miljön.

  • Hur gör jag för att granen inte ska barra?
    • Läs gärna våra tips & råd för att granen ska hålla sig så länge som möjligt.

  • Jag är osäker på längden…
    • Jag önskar ha en julgran som är ganska precis 2.50 m? Vilken längd väljer jag då? Vi rekommenderar alltid våra kunder att beställa en gran i det högre spannet för att vara säker då det är lättare att anpassa längden på en större gran än en som är för kort. En gran på 2-2,50 m är oftast cirka 2,20-2,30. Skriv gärna i ordernoteringen om du önskar någon specifik längd så gör vi vårt bästa för att tillgodose det, men vi kan aldrig garantera att det blir den längden.

  • Om jag beställer en rödgran idag när är det tidigaste den kan levereras? Jag bor på Södermalm.
    • Vi levererar alltid dagen efter om du önskar och om du lägger din order innan kl 20.00. Gäller i hela Storstockholm och Göteborgsregionen.

  • Behöver jag vara hemma vid leverans eller hämtning av julgran?
    • Nej, du behöver inte vara hemma. Vi ställer granen utanför din dörr (förutsatt att du angett portkod om det behövs). Vi hör dessutom alltid av oss med en sms-avisering vid leverans. Vid hämtning kan du ställa granen utanför din dörr. Samma sak här med portkod.

  • Kan jag avboka min beställning?
    • Det är fritt att avboka din beställning fram till 18.00 dagen innan bokad leverans. Annars utgår en kostnad om 250 kr.

       

  • Har ni någon garanti?
    • Vi har en ”Nöjd-kund-garanti” som innebär att du kan känna dig trygg att vi alltid levererar det som du har beställt.

  • Varför kan jag inte beställa?
    • För tillfället har vi endast leveranser till regionerna Stockholm, Göteborg, Jönköping, Linköping, Norrköping, Nyköping, Södertälje och Uppsala. Det är baserat på ditt postnummer och kan du inte beställa ligger du utanför vårt leveransområde tyvärr. Vi beklagar detta.

      Skärmavbild 2015-06-26 kl. 19.56.18
  • När huggs era granar?
    • Alla våra granar huggs från slutet på november. En del även i december då vi har löpande leveranser från odlingen.

  • Kommer granen nysnittad?
    • Ja, alla våra granar kommer med ett färskt snitt som görs precis minuterna innan leverans. Dock betyder inte det att vi anpassar foten så att den kommer ner i foten eller gör den spetsig etc. De flesta granar går ner i de större fötterna dock.

  • Jag har gjort en beställning men inte fått någon orderbekräftelse?
    • Då är något fel. Alla som lägger sin beställning får automatiskt en orderbekräftelse. Inga pengar är heller dragna. Kontakta oss gärna så hjälper vi dig.

  • Varan är slutsåld. Får ni in fler?
    • Alla våra produkter som står som slutsålda är dessvärre helt slut. Står det att de restnoteras kommer de in i lager igen men väntetiden kan då blir längre.

  • Kan ni klä granen?
    • Dessvärre erbjuder vi inte den tjänsten ännu.

 

Gäller din fråga leveransen?
Vid frågor gällande själva leveransen vänligen kontakta vår transportör Budbee på support@budbee.com. Under leveransdagen har du även möjlighet att ringa Budbee telefonsupport på nummer som anges i sms:et du får när bilen närmar sig (cirka en timme före leverans). I sms:et finns även en länk till en webkarta där du i realtid kan följa granen hela vägen hem till dörren. Du som kund har full tillgång till all information som rör din leverans och ges möjlighet att redigera och komplettera leveransinformationen ända fram till dörren. Detta för att du ska känna dig delaktig med full kontroll över hur leveransen sker. Kvällen innan får du ett mail om estimerad leveranstid.

Vi har extremt hög beläggning under säsong och därför kan det dröja innan vi svarar. Men vi gör allt vi kan för återkoppla så snabbt som möjligt. De flesta frågor hittar du svar på under FAQ.

Du når oss via email info@smalandsgran.se eller skriv din fråga direkt i formuläret nedan.

Följ oss gärna på Facebook.





Era röster...

Fick hemleverans av granar från Smålandsgran.se, superbra service, kvalitet och bra pris dessutom! Nu är den klädd och julen är mer än välkommen!
Nina Hjorth
Idag har det varit julstök för hela slanten! Eftersom jag inte är helt bra ifrån mitt ryggskott än, fast låt mig säga att jag är på god väg, och Niclas själv brukar få ryggskott titt som tätt så bestämde vi oss för att beställa julgran från www.smålandsgran.se dom kör hem granen till dörren vilket är kalas! Snacka om flyt!
Laila Bagge
Hittade denna fina granen på www.smålandsgran.se levererad till dörren! Såååå skönt! Happy x-mas!
Carolina Gynning
Tippetippetiptapp..... Nu ere dags att börja tänka på Julgran att ha hemma i stugan! Jag har världens bästa tips till er som vill slippa släpa en julgran över halva stan, nu kan ni få den hemskickad!
Sara Varga
Granen står så grön och grann i stugan... Ja nu står den där. emoji Härligt! Lycka att få pynta med familjen idag. Imorgon rullar turnén vidare mot Västervik.
Sonja Aldén
Nu kom julgranen! Julen är så kort så det är lika bra att börja redan nu. #smålandsgran.se
Niclas Wahlgren
Emil levererar Smålänsk gran i år igen ! #Smålandsgran
Kristian Braun
Vi hittade inte julgransbelysningen fast granen blev så fin ändå. Tack #smålandsgran för att ni förgyllt vårt kontor!
Johanna Celion
Tack #smålandsgran #julgran #stämningsfullt #kungsgran
Anna Karlberg
Jag älskar den! #instachopped #smålandsgran
Sara Forssberg

Varukorg

Alla våra härliga granar

Smålandsgran

Tack snälla för i år! Helt fantastiskt att få leverera till så många nöjda kunder! Tack!